Versterk de relatie met je klanten

Aangeboden door: Maxilia

Het is een lastige klus om constant in de gedachte van je klanten te blijven en tegelijkertijd de relatie met je klanten te versterken. Een slimme truc om in de gedachte van je klant te blijven, is om ervoor te zorgen dat jouw bedrijfsnaam geregeld in beeld is. Ook wanneer je wat meer aandacht wil van klanten die je minder vaak spreekt komt deze truc goed van pas.

Je zult top of mind zijn wanneer jij ervoor zorgt dat jouw bedrijfsnaam constant subtiel in beeld is. Neemt de vraag naar jouw product of dienst toe bij de klant? Dan zal jouw bedrijf de eerste zijn die in de gedachte van de klant naar boven komt. Denk dus goed na over een manier waarop jij jouw bedrijf constant in beeld brengt bij je klant.

Jouw bedrijf in beeld met relatiegeschenken

Dankzij relatiegeschenken klaar jij gemakkelijk deze lastige klus. Met een relatiegeschenk blijf jij constant bij je klant in beeld en verstek jij jullie onderlinge relatie. Er zijn veel diverse relatiegeschenken, van bedrukte doppers tot kantoorklokken en van kleurrijke keycords tot koffiemokken. Voor iedere gelegenheid en iedere klant is er wel een passend relatiegeschenk te vinden. Het is slim om voor een relatiegeschenk te kiezen die je klant dagelijks kan gebruiken, bijvoorbeeld een koffie mok of pen. Je kunt deze immers nooit genoeg hebben, toch? Bij de pen kun je ook nog een bijpassend notitieboek geven met jouw logo erop. Wanneer je voor een passend relatiegeschenk kiest, weet je zeker dat het geschenk niet meteen in de prullenbak belandt. Kies je ervoor om je klanten in het najaar te verrassen met een relatiegeschenk? Kies dan bijvoorbeeld voor een bedrukte paraplu met jouw logo erop. Zo weet je zeker dat jouw relatiegeschenk gebruikt wordt en dat jouw bedrijf in beeld blijft bij de klant.

Bij welke gelegenheid geef je een relatiegeschenk?

Niet alleen het geschenk zelf is belangrijk, ook de timing van het geschenk is van belang. Veel bedrijven kiezen ervoor om hun klanten tijdens kerst een relatiegeschenk te sturen. Om extra op te vallen is het verstandig om een andere feestdag te overwegen. Buiten de feestdagen om zijn er ook gelegenheden waarop je klanten een relatiegeschenk kan sturen. Een goed moment is bijvoorbeeld wanneer jouw klant zelf iets te vieren heeft. Bijvoorbeeld een jubileum of een nieuw kantoorpand. Ook wanneer jij zelf een mijlpaal hebt bereikt kun je een relatiegeschenk versturen. Op deze manier weet de klant van jouw succes én zorg je ervoor dat jouw bedrijf zichtbaar is. Het blijft wel belangrijk om altijd een passend relatiegeschenk te kiezen.

Hoogwaardige relatiegeschenken

Een relatiegeschenk voor een klant moet natuurlijk wel van goede kwaliteit zijn. Je wilt niet dat het meteen stuk gaat en de klant het in de prullenbak kan gooien, dit zou zonde zijn. Kijk dus ten alle tijden met een kritisch oog naar de aanbieder van de relatiegeschenken. Een voorbeeld van een betrouwbare aanbieder is Maxilia. Deze partij heeft een groot aanbod relatiegeschenken die allemaal te personaliseren zijn. Je bent hier ook verzekerd van snelle levering. Welk relatiegeschenk kies jij om de relatie met je klanten te versterken?