Buurman redt bewoner bij woningbrand in Lemmer

LEMMER - Zondagavond tegen half 12 werd de brandweer van Lemmer gealarmeerd voor een koolmonoxidemeting in een woning aan de Zuiderzeestraat in Lemmer.

De bewoner van het huis was in slaap gevallen terwijl hij een pannetje op het vuur had staan, wat uiteindelijk veel rook veroorzaakte. De buurman van de man hoorde het brandalarm afgaan en handelde direct. Hij maakte de man wakker en haalde hem naar buiten.

Een ambulance kwam ter plaatse en heeft de man gecontroleerd. Het is onbekend of hij overgebracht is naar een ziekenhuis. De brandweer heeft de woning geventileerd.